Wanilia – gorący marketingowy trend

Wanilia – gorący marketingowy trend
Koniec XX wieku to moment, w którym producenci kosmetyków na szeroką skalę zaczęli używać wanilii jako składowej perfum i kosmetyków. Kobiety wanilią pachniały, kąpały się w niej, balsamowały kremami z wanilią i używały jej jako szminki. Mężczyźni z kolei perfumowali się wodą kolońską z domieszką wanilii. Przeprowadzano liczne badania, które miały wyjaśnić, skąd wzięła się ta popularność.

Wanilia na przestrzeni lat

Lata 80. upłynęły spod znaku agresywnej wanilii. Perfumy z tą nutą były niezwykle popularne. Przedsiębiorcy dostrzegli zalety wanilii i zaczęli na tym zarabiać. Gdy marka Coty wprowadziła na rynek damską perfumę „Vanilla Fields”, odnotowała zysk rzędu 25 milionów dolarów w ciągu czterech miesięcy. Lata 90. miały już wydźwięk bardziej delikatny i czuły. Wanilii używano, by dodać perfumom ciepła, zmysłowości i maślanej delikatności. Waniliowe perfumy były alternatywą dla zapachów mocno kwiatowych. Wanilia znalazła zastosowanie również w przemyśle kawowym. Wprowadzenie na rynek kaw smakowych waniliowych okazało się sukcesem i notowano prawie 45% wzrost zainteresowania. Np. Maxwell House Instant Cappuccino dodał waniliowy aromat do linii swoich produktów. Zabieg ten był strzałem w dziesiątkę. Nowa linia okazała się najlepiej sprzedającym się smakiem. Inny producent General Foods International Coffees również wprowadził kawę waniliową. Spośród 12 innych smakowych kaw waniliowa cieszyła się największym powodzeniem. Wanilia jest jedną z najdroższych przypraw na świecie. Z powodzeniem stosowana jest w gastronomii. Smakowa kawa i lody, ciasta, dodatek do deserów, kremów, sufletów. Wreszcie – ekstrakt alkoholowy. Madagascar Wanilia

„Czysta wanilia”

Tego terminu używają edytorzy tekstu i projektanci graficzni. „Czystą wanilią” jest tekst w oryginalnej formie, przed jakąkolwiek obróbką i korektą. Termin ten przesiąknął do innych dziedzin i określa wszystko to, co proste, nieskażone, czyste i szczere. Za przykład może posłużyć firma Body Shop, która w latach 90. wypuściła na rynek nieskalane domieszką innych zapachów – waniliowe perfumy.

Waniliowe ciepło

Wanilia kojarzona jest głównie z pozytywnymi wspomnieniami z dzieciństwa. Z delikatnością i troską. Z jej ciepłem, który koi. Ze słodkością, która poprawia nastrój. Wanilia przypomina dom i jego serdeczność. Wg Annette Green, prezesa Fragrance Foundation, wanilia jest zapachem chwili. Jest pierwszym dominującym elementem, który może wyjść poza kuchnię. I pod tym względem jest rewolucyjna.

Właściwości wanilii

Wanilia to nie tylko perfumy i reminiscencje z dzieciństwa. Pozytywny wpływ zapachu wanilii znacznie wcześniej od producentów perfum odkryli psycholodzy i lekarze. Istnieją dowody na łagodzące właściwości wanilii. Badaniom poddano pacjentów oddziałów onkologicznych, którzy czekali na rezonans magnetyczny. 65% chorych opisało aromat wanilii jako relaksujący, przyjemny i uspokajający. Zapach wanilii zredukował niepokój i zmniejszył stres pacjentów. Wanilia uspokaja, koi i wycisza. W niemieckim Tubingen University przeprowadzono badania, które wykazały, że zapach wanilii łagodził odruch Moro (odpowiedź na gwałtowną zmianę położenia ciała noworodka) u noworodków i zwierząt. Waniliowa aromaterapia to radośniejsi i bardziej zrelaksowani uczestnicy. Wanilia stosowana jest w lecznictwie i medycynie naturalnej w formie nalewki. Działa przeciwgorączkowo i przeciwreumatycznie. Stosuje się ją przy zaburzeniach trawiennych. Olejek waniliowy używany jest jako antydepresant. Działa korzystnie na zmęczenie, niweluje lęk i zniechęcenie. Poprawia samopoczucie i wydolność seksualną. Ponadto pomaga zregenerować skórę, przeciwdziała jej wysuszaniu i starzeniu, zmiększcza ją i wygładza. Wanilii używa się do aromatyzowania leków, cygar i tytoniu.

Napisz komentarz